Thursday, July 20, 2006

Fapt divers

Desi astazi a fost o zi destul de grea pentru mine ( prietenii stiu de ce) , am avut totusi parte si de o intamplare mai neobisnuita, care m-a facut sa uit de ale mele.
Tocmai cand ma hotarasem sa fac pe gospodina si sa imi pregatesc ceva de mancare ( omleta :P), cineva a sunat insistent la usa. Era o tanti draguta care facea niste sondaje de opinie privitoare la nivelul de trai al Romaniei, integrarea in U.E, and so on. Mama nefiind acasa, pentru ca ea trebuia sa fie cea chestionata, am invitat-o inauntru pe doamna, care se uita mirata la mine. ( o sa aflu mai tarziu de ce).
Doamna s-a asezat, in 2 minute a aparut si mama si lucrurile au decurs normal ( intrebari, variante de raspuns). Ciudat a fost, ca peste ceva timp mai suna cineva la usa. Deschid, si descoper o alta tanti draguta, care era colega celeilalte. Am invitat-o si pe dumneaei inauntru..( la fel, m-a privit ingaduitor, dar foarte mirata). Deja incepusem sa ma privesc suspect, gandindu-ma ca sunt murdara de ciocolata sau am tricoul pe dos..dar mi-am facut griji degeaba. Mama a inceput sa discute cu doamnele respective, timp in care una din ele mi-a cerut un pahar cu apa!
Peste cateva minute aveam sa aflu ca doamnele erau ambele directoare la 2 scoli din Slobozia, si ca realizau sondaje de opinie in intreg judetul! Au fost vizibil impresionate de faptul ca am fost atat de "receptiva si amabila", in sensul ca le-am invitat inauntru fara nici o ezitare. Au spus ca oamenii pe care i-au chestionat le tranteau deseori usa in nas, fara sa asculte ceea ce au de spus, iar cei care acceptau sa raspunda la intrebari, priveau dubios si le tineau la distanta de locuinta, tratandu-le cu indolenta.
Pe o parte, inteleg reactiile probabil justificate ale unora: evident, nici eu nu bag in casa primul strain care imi apare la usa, cu vreun motiv oarecare. Dar la unii oameni e chiar vizibila intentia acestora, si mai ales faptul ca nu arata ca niste criminali in serie; in cazul acestor doamne eleganta si buna cuviinta isi spuneau cuvantul prin fiecare vorba si gest al lor. M-a frapat in povestirea uneia dintre acestea, gestul unui domn care statea la curte si care practic a imbrancit-o afara de pe teritoriul sau, gest evident insotit de vorbe nu prea flatante. Si pana la urma..e amuzant ca ceea ce incerca doamna sa "culeaga" de la diversi cetateni erau opinii in vederea imbuntatirii traiului in Romania si aderarea acesteia la U.E. Si totusi cine greseste? Omul comun, ale carui trasaturi numesc si un soi de obtuzitate, care ramane fidel ideilor si atitudinilor sale, sau cel care incearca prin gesturi de voluntariat sa imbunatateasca ceva?

No comments: